loading...
♥عــشـق تـنـہــآیـے♥
تبادل لینک با ما


انتخاب وبلاگ برتر


Top Blog





به نام خـــدا
با سلام به وبلاگ عشقـــــ ـــ ـ تنهایی خوش امدید



.
.
به روز ترین وبلگ عاشقانه در ایران
_-_-_



حق کپی برداری آزاد است اما با درج منبع

حق کپی برداری عکس ها ازاد است اما بدون ویرایش کردن عکس
و با ذکر منبع



_______

برای فرستادن متن یا عکس عاشقانه لطفا از طریق تماس با ما اقدام کنید یا سر لینک زیر کلیک کنید
تماس با ما

admin بازدید : 134 چهارشنبه 16 دی 1394 نظرات (0)

اغلب پزشکان برای سرماخوردگی خفیف در خانه ماندن را توصیه نمی کنند . یادتان باشد که سرماخوردگی نوزاد در اثر ویروس به وجود می اید . آنتی بیوتیک را فقط موقعی به بیمار می دهند که عفونت باکتریایی ثانویه پیش آمده باشد .

سرماخوردگی نوزاد

سرماخوردگی نوزاد

اگر نوزاد در سال اول زندگی دچار سرماخوردگی نوزاد شود ، احتمال ضعیف بودن عارضه زیاد است . او ممکن است کمی عطسه کند و از بینی اش آب بیاید . ممکن است کمی هم سرفه کند . احتمال ابتلای به تب کم است . در سرماخوردگی نوزاد ،  وقتی از دماغش آب می اید ، دلتان می خواهد به شکلی آن را باز کنید ، ولی این موضوع چندان او را آزار نمی دهد . ولی از سوی دیگر موقعی که بینی او با خلط مسدود می شود ، ممکن است بدخلق بشود . او سعی می کند که از راه دهان نفس بکشد و از این که نمی تواند با بینی نفس بکشد عصبانی شود . این گرفتگی موقعی که شیر می خورد بیشتر آزارش می دهد ، طوری که ممکن است گاهی از خیر شیر خوردن هم بگذرد .

می توانید با یک سرنگ بینی خلط و آب بینی را بیرون بکشید و کودک را راحت کنید . قبل از خارج کردن این مواد ، یکی دو قطره آب نمک در بینی او بچکانید . یادتان نرود که مخاط داخل بینی نوزاد خیلی حساس هستند ، بنابراین زیاد فشار نیاورید . این کار را فقط موقعی بکنید که واقعا نیاز هست مثل هنگام شیر خوردن یا قبل از خواب .

رطوبت بیشتر در هوای اتاق گاهی جلوی مسدود شدن بینی کودک را می گیرد و خلط را رقیق می کند . اگر انسداد جدی است ، پزشک قطره بینی تجویز می کند . در موارد دیگر بعید است که کودک اشتهای خود را از دست بدهد . گاهی اوقات هر چند سرماخوردگی نوزاد خیلی طول می کشد ، شدید نمی شود . اگر سرماخوردگی بیش از دو هفته طول کشید با پزشک مشورت کنید .

گاهی اوقات سرماخوردگی نوزاد بچه جدی و به عفونت گوش ، سینوزیت و سایر بیماری ها ختم می شود و کودک چند مرتبه روزی تب می کند . اگر سرفه های دائمی ، عمیق و صدا دار دارد ، پزشک باید او را معاینه کند ، حتی اگر تب نداشته باشد . اگر واقعا بیمار به نظر می رسد ، حتما او را نزد پزشک ببرید . یادتان باشد که کودک می تواند شدیدا بیمار باشد ، اما تب نداشته باشد. این موضوع مخصوصا در دو سه ماه اول زندگی بیشتر به چشم می خورد ، زیرا مقاومت بدن در مقابل عفونت کم است .

درمان سرماخوردگی نوزاد

اغلب پزشکان برای سرماخوردگی خفیف در خانه ماندن را توصیه نمی کنند . یادتان باشد که سرماخوردگی نوزاد در اثر ویروس به وجود می اید . به گزارش اسان طب آنتی بیوتیک را فقط موقعی به بیمار می دهند که عفونت باکتریایی ثانویه پیش آمده باشد . استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی های مختلف باعث می شود که ویروس ها در مقابل آنتی بیوتیک ها مقاوم شوند و هر وقت کودک دچار عفونت ویروسی می شود و واقعا به آنتی بیوتیک نیاز دارد ، دیگر اثری نداشته باشد .

اگر کودک شما دائما دچار سرماخوردگی و بیماری هایی چون برونشیت و عفونت گوش می شود ، او را به پزشک نشان بدهید . من از روی تجربه در مورد بیماران و خودم به این نتیجه رسیده ام که سرماخوردگی بیماری را سخت تر می کند ، ولی علت ایجاد سرماخوردگی نوزاد  نیست . بنابراین بهتر است کودک را در هوای سرد یکی دو روزی در خانه نگه دارید ولی در هوای گرم لزومی ندارد .

 

منبع مطلب سرماخوردگی نوزاد : سایت آسان طب

http://asanteb.com

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    چه مطلبی بزارم؟
    رژ لـــ ـب خـ ــــونی!

    لبهای تو از بوسه های کسی خونی شده
    یا رژ لبت رنگش...خـیـانـت
     

    همـســـــــ ـــــفر!؟

    چمدان ِلحظه هایم را می بندم
    برای رفتن
    برای هجرت
    از مرز تنهایی تا عبور با تو بودن
    تا لحظه های شعر سرودن
    در غبار بی کسی...
    آه!
    سنگین است حمل لحظه های حک شده
    روی دفتر سرنوشت
    این بار سنگین را
    یکه وتنها ،کجا برم!؟
    با کدام همسفر!؟  

    آمار سایت
  • کل مطالب : 348
  • کل نظرات : 41
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 149
  • باردید دیروز : 314
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,109
  • بازدید ماه : 5,051
  • بازدید سال : 29,201
  • بازدید کلی : 147,797
  • خــــ ـداونـ ـدا !


    خداوندا !
    دنیای آشفته ی درونم را که تنها از نگاه تو پیداست ، با لالایی مهربان خود ، آرام کن
    تا وجود داشتنت و بودنت را به زیبایی احساس کنم . . .